התקנת מעלית בבניין קיים

החוק בישראל מחייב התקנת מעלית בכל בניין הכולל למעלה מ-4 קומות, החוק משנת 1974 לכן יש עשרות אלפי בניינים ישנים ברחבי המדינה ללא מעלית. במקרים אלו, הדיירים יכולים להחליט על שדרוג הבניין באמצעות מעלית חדשה, המעלית שימושית, מקלה על חיי הדיירים, משפרת את איכות חייהם ותורמת גם לעלייה בשווי הדירות בבניין המגורים.

לביצוע התקנת מעלית בבניין קיים צרו קשר באתר או בטלפון: 077-8047865

במקרים מסוימים, מתקינים מעלית חדשה במסגרת תמ"א 38, אך ניתן להתקין מעלית בבניין הקיים לפי דרישת הדיירים או ועד הבית. החוק בארץ קובע באופן מדויק את הדרישות ממעלית חדשה בבניין קיים ויש הגבלות שונות שחשוב להתייחס אליהן. החוק מפרט מה צריכות להיות מידות המעלית, לפחות 80X120 ס"מ, למרות שניתן לקבל אישור מיוחד ממהנדס העיר, ויש התייחסות בחוק גם לרוחב המינימלי של פרוזדור הכניסה לדירות, רוחב ורום המדרגות (לבניית הפיר) ומגבלות נוספות המפורטות בתקן 24 בחוק.

תהליך התקנת מעליות בבניינים קיימים

בשלב הראשון הדיירים נדרשים לגייס רוב של לפחות שני שליש מהדיירים, כאשר עלות הקמת המעלית מתחלקת בין בעלי הדירות, והדיירים בקומת הקרקע לא חייבים להשתתף במימון התקנת המעלית בבניין. ועד הבית או נציגות של הדיירים מנהלים מכרז ועליהם לבחור חברת מקצועית הרשאית לתכנן ולהתקין מעלית חדשה בבניין הקיים.

לאחר אישור הצעת המחיר וחתימה על הסכם ביצוע, החברה המבצעת חייבת לקבל את האישורים המתאימים כדי להתחיל בעבודות הנדרשות להתקנת המעלית בבניין. התקנת מעליות בבניינים קיימים כוללת את השלבים הבאים:

בקשה לקבלת היתר בנייה

חברת עדן מעליות מגישה בשם הלקוח בקשה לקבל היתר בנייה, נציגי החברה מטפלים בהגשת הבקשה ובייצוג הדיירים בפני הרשויות הנוגעות בדבר. יש להחתים את הדיירים על הבקשה, נדרשת חתימה של לפחות 2/3 מבעלי הזכות בנכס. כדאי לדעת כי זמן הטיפול בבקשה הוא 6-4 חודשים, לפעמים יותר.

עדן מעליות דואגת לכל האישורים הנדרשים ממגוון גורמים הנוגעים לדבר, כולל פיקוד העורף, טאבו, מכבי אש וכמובן אישור ממהנדס העיר ומוועדת התכנון והבנייה. התהליך שקוף עבור הדיירים והם מקבלים דיווחים לגבי התקדמות הפרויקט וקבלת האישורים הנדרשים.

תיאום תחילת העבודות

לאחר קבלת כל האישורים והיתרי הבנייה, עדן מעליות מתאמת עם הדיירים בבניין את מועד תחילת הקמת המעלית. בשלב זה, יוצקים את שלד פיר המעלית, יש שיטות שונות לבניית הפיר, והמטרה היא לבצע את העבודה עם מינימום רעש ופגיעה בשגרת חיי הדיירים. שלב זה אורך בדרך כלל כ-10 עד 12 ימי עבודה. ניתן לתכנן פיר פנימי או חיצוני, אך יש לבחור מראש את סוג המעלית – יש שני סוגים עיקריים של מעליות, הידראולית או חשמלית. מעלית חשמלית נחשבת למהירה יותר, אך יש גורמים שונים המשפעים על סוג המעלית המתאימה ביותר לדיירים ולבניין.

התקנת המעלית והתשתיות

לאחר שפיר המעלית מוכן, החברה מתחילה בהתקנת התשתיות והרכבת המעלית. זהו שלב טכני המתבצע בשלבים, ולאחר סיום התקנת התשתיות כמו חשמל, חדר מכונות וכו' מרכיבים את תא המעלית.

שיפוץ הלובי

לאחר התקנת התשתיות והמעלית בפיר החברה מבצעת שיפוץ כללי בכניסה לבניין, בדרך כלל בתשלום נוסף אלא אם מתקינים את המעלית במסגרת תמ"א 38. שיפוץ הלובי נועד לרווחת הדיירים ומאפשר שמירה על ניקיון, לכן כדאי להשקיע בשיפוץ ובגימור יוקרתי.

בדיקת תפקוד ואישור ממכון התקנים

בשלב זה החברה מבצעת מספר בדיקות כדי לוודא את תקינות המערכות, ויש לקבל אישור ממכון התקנים. לאחר קבלת האישור מוסרים את המעלית לדיירים וניתן להשתמש במעלית באופן חופשי.

לביצוע התקנת מעלית בבניין קיים צרו קשר באתר או בטלפון: 077-8047865