מעלית משא ביתית – האמנם?

מעלית משא משמשת כפריט שינוע שמזוהה בעיקר עם עולם התעשייה, המסחר והמסעדנות, אך האם קיימת גם אופציה למעלית ביתית? כיום קל יותר מתמיד להתקין כזו לבתים פרטיים, וילות, פנטהאוזים, בין קומות בבניינים משותפים ופרטיים, מגדלים, מבנים ציבוריים ועוד.

במה כרוכה התקנת מעלית ביתית?

התקנת מעלית ביתית (או בשמה השני והחינני יותר, מעלון ביתי) יכולה להתבצע בתוך המבנה וגם במעטפת חיצונית מסביבו. היא אינה דורשת שימוש בחדר מכונות מיוחד לתפעולה אלא ארון בקרה קטן הממוקם בלובי של הבניין וחיבור לשקע חשמלי רגיל (230 וולט ו- 16 אמפר) יכולים להספיק עבור מעלית קטנה משלכם. המעלית, מטבע הדברים, מיוצרת על פי צרכי ודרישות הלקוח. ניתן לפיכך להתקין אותה במגוון רחב של גימורים ועיצובים, כמו למשל נירוסטה, זכוכית, פורמייקה ועוד.

ניתן להתקין את המעלית בזמן שיפוץ של המבנה או לחילופין גם במצב בו המבנה מאוכלס ומותאם במידה מסוימת לשיפוצים והרחבות המתבקשות מהתקנת מעלית. כמו כן התקנתה כרוכה באישורי תוספות בנייה מהרשות המקומית ומציאת קבלן מתאים לפרויקט. לפני חתימת החוזה מולו, בהינתן ומדובר בבניין משותף, דרושה הסכמה כוללת מצד דיירי הבניין בכדי למנוע חיכוכים ואי נעימויות

מהם היתרונות והחסרונות של מעלית ביתית?

נוחות מקסימלית בנכס – במקום לעלות ולרדת במדרגות, ניגשים למעלית בקומה שבה אנו נמצאים, נכנסים פנימה ועולים ויורדים בהתאם לצרכינו. במקרים של בניינים גבוהים מ- 3 קומות מדובר בפתרון אידיאלי להורים עם עגלות תינוק וקשישים שגרים בקומות גבוהות.

עליית ערך הנדל"ן בנכס – כשיש מעלית בנכס (או אפילו הכנה לכזו) ערכו עולה בממוצע של כ- 15% ממחירו המקורי. נוחות היא דבר שמושך דיירים פוטנציאליים, שמסתכלים על בניין עם מעלית אחרת מאשר על בניין ללא מעלית.

הגדלת השימוש בכל קומות הבית – אם יש לכם קומה עליונה בבית שאתם בקושי נמצאים בה, התקנת המעלית תשמש לכם תירוץ טוב כן להשתמש בה. מעלית תהפוך את כל הבית לממלכתכם מחדש. המרתף הנטוש יוכל להפוך למרתף יין, עליית הגג למצפה כוכבים, ועוד.

עין אל העתיד – אנחנו לא נשארים צעירים לנצח. מעלית בבניין משפרת את איכות החיים בטווח הזמן המיידי אך עם עין צופה אל העתיד. לא נוכל לרוץ במעלה ובמורד המדרגות עד קץ הזמן, ובשביל זה חשוב שתהיה מעלית. כדי שאם וכשהגיל יתפוס אותנו, נוכל להרפות מהמירוץ ולתתמי רשאי להתקין אותה? להשקעה ההיא מלפני כך וכך שנים להשתלם לנו יותר מאי פעם.

מי רשאי להתקין אותה?

במבנים חדשים נהוג לתכנן את המעלית כבר בשלבי התכנון הראשוניים. ישנן מעליות מסוגים שונים ולכן חשוב לקבל ייעוץ מעמיק מחברה המתמחה בייצור מעליות והתקנתן. חשוב לציין כי על פי חוק שנקבע ב- 1974 יש להתקין מעלית בכל בניין חדש שגובהו מעל ארבע קומות, וכמו כן ניתן להתקין מעלית חדשה בבניין קיים בשני תנאים: קבלת היתר בנייה להתקנת מעלית חדשה בבניין לפי חוק התכנון והבנייה תשכ"ה – 1965, ואם המעלית אינה פוגעת מהותית בדירות האחרות או בחלקן, ברכוש המשותף של כלל הדיירים או בזכויות הבנייה הרשומות בטאבו.

לאחר קבלת ההחלטה המשותפת להתקין מעלית במבנה כלשהו יש לפנות לחברת ייצור מעליות שתפקידה לתכנן את המעלית, להגיש את התכניות לאישור העירייה ולהתקין את המעלית בבניין. ההתקנה כוללת עבודות בנייה ותכנון הנדסי המותאם למבנה.

בניית מעלית ביתית חדשה עולה כמה עשרות אלפי שקלים, תלוי בגובה המבנה, גודל המעלית ופרמטרים נוספים, והמחיר יכול אף להאמיר ל-400,000 ₪. צרו איתנו קשר על מנת למצוא את מעלית חלומותיכם שתיקח אתכם אל עבר הפסגה.