כיסא גלגלים למדרגות – פתרון הניוד המושלם לבעלי מוגבלויות פיזיות

בבתים רבים קיימים שני מפלסים או יותר לכן יש לבחור פתרון מקצועי ובטיחותי לניוד בעלי מוגבלויות פיזיות במדרגות. יש פתרונות קיימים להתאמת הניוד במדרגות בתוך ומחוץ לבית באמצעותם ניתן להקל על אדם שחייו השתנו באופן זמני או קבוע ועליו להשתמש בכיסא גלגלים. למעשה, חיי כל בני המשפחה צפויים לקבל תפנית משמעותית עקב הבעיה הפיזית המחייבת שימוש בפתרונות ניוד גם במרחב הביתי, בין אם אחד מבני המשפחה זקוק לכיסא גלגלים באופן זמני, למשל לאחר ניתוח מורכב בגפיים או תאונה, ובין אם הוא נדרש לכיסא גלגלים באופן קבוע מפאת גיל, מצב בריאותי או נכות קבועה.

המעבר לכיסא גלגלים הוא מהותי ומהווה אתגר של ממש לכל אדם, וגם לקרובי משפחתו. יש לארגן את הבית מחדש ולהתאימו לצרכים הייחודיים של בעל המוגבלות הפיזית. יש אספקטים רבים הקשורים לבית אליהם יש להתייחס נכון על מנת להתאים את הנכס לבעל המוגבלות הפיזית. אם גרים בבית או בדירה עם שני מפלסים, בעל המוגבלות הפיזית לא יכול לטפס בגרם המדרגות ולהתנייד בבטחה ובנוחות בין המפלסים השונים. על כן, יש לבחור פתרון ניוד למדרגות בבית, מעבר למאחזי יד ומעקות בחדרי הרחצה והשירותים ואביזרים אחרים להתניידות במרחב הביתי.

מחפשים כיסא גלגלים למדרגות? צרו קשר באתר או בטלפון: 077-8047865

התאמת הבית לבעלי מוגבלות פיזית

חשוב לזכור כי רובנו לא שמים לב לקלות שבה אנחנו יכולים לעלות ולרדת במדרגות, הן בבניינים ובמבנים שונים והן במרחב הביתי. בחיי היום יום שלנו אנו עולים מדרגות בקלות ויכולים לעבור בין המפלסים השונים בבית ללא כל בעיה. אנשים שהופכים לבעלי מוגבלות פיזית המקשה עליהם להתנייד, מפאת גיל, מחלה, תאונה וכיוצא בזה, נאלצים להתמודד עם נושא ההתניידות במרחב הביתי, וכאשר יש מדרגות בבית הם חייבים פתרון איכותי שיאפשר להם להתנייד בין המפלסים.

מעבר למדרגות בין מפלסי הבית, יש להתאים את המרחב הביתי לצרכים הייחודיים של בעל המוגבלות הפיזית. כיום, ניתן לקבל סיוע מגופים שונים כדי להתאים ולהנגיש את הבית עבור בעל המוגבלות הפיזית.

אגב, כאשר אחד מבני המשפחה מרותק לכיסא גלגלים, הקושי הוא לא רק אצלו, הקושי משפיע גם על בני המשפחה הקרובה, הן בהיבט הפסיכולוגי והנפשי והן בהיבט הפיזי והמעשי. ללא ספק אתגר המדרגות הוא המשמעותי ביותר, ובלא מעט מקרים יש למצוא פתרון איכותי גם לבניין שבו גרים. רבים מהישראלים מתגוררים בבנייני מגורים ישנים ללא מעלית, אם בעל המוגבלות הפיזית גר בקומה גבוהה הוא עשוי להפוך לאסיר בביתו.

מה הפתרון לניוד במדרגות בתוך הבית?

למרבה השמחה, כיום יש מספר פתרונות ייעודיים להתמודדות עם אתגר המדרגות בתוך הבית. הפתרונות הקיימים הם:
• רמפה קבועה או ניידת
• זחליל חשמלי להעלאת ולהורדת כיסא הגלגלים באמצעות מתקן ייעודי
• מעלון מדרגות
• כיסא גלגלים חשמלי עולה ויורד מדרגות.

אחד מהפתרונות המומלצים לצורך התניידות במדרגות הוא מתקן הנקרא מעלון מדרגות לנכים, המתקן מכונה גם בשם מעלון כיסא גלגלים והוא יכול להתאים למדרגות בתוך הבית וגם למדרגות בחוץ. היתרון במדרגון הוא ההתקנה המהירה והפשוטה, וניתן להפעיל אותו באמצעות שלט. המעלון מסייע לבעל המוגבלות הפיזית לעלות בבטחה למפלס העליון בבית, ויש אפשרות לקפל את כיסא המדרגון כדי לא להפריע לתנועה של שאר בני המשפחה המשתמשים במדרגות. את המדרגון מעגנים למסילה ייעודית המותקנת בגרם המדרגות ומחברים מנוע לכיסא הממוקם עכל המסילה.

כמו כן, כיום יש כיסאות גלגלים משוכללים ומתקדמים טכנולוגית המסוגלים לטפס ולרדת במדרגות. יחד עם זאת, נדרש אדם מלווה ברוב המקרים, לכן הפתרון המומלץ לבתים עם שני מפלסים או יותר הוא להתקין מעלון מדרגות.

מחפשים כיסא גלגלים למדרגות? צרו קשר באתר או בטלפון: 077-8047865