בניית מעלית שקופה במבנה קיים

מעלית במקורה נועדה לנייד אנשים בין קומות שונות כאשר המבנה המקורי שלה הוא כמובן המבנה הקופסתי המוכר והאטום. אצל לא מעט אנשים המבנה המקורי המדובר יוצר תחושת מחנק ופחד. לא מעט אנשים מפתחים פוביה ממעליות ומעדיפים לעלות ברגל קומות רבות על פני שימוש במעלית צפופה ואטומה. הפתרון היעיל והטוב ביותר למצב שבו אנשים חשים מחנק ופחד בשל שימוש במעלית סגורה הוא פשוט מאוד: מעלית שקופה. מה גם שמדובר בפתרון דקורטיבי ואטרקטיבי למדי.

לפרטים נוספים על בניית מעלית שקופה צרו קשר באתר או בטלפון: 077-8047865

 

מעלית שקופה- במה מדובר ולמה זה כדאי?

שוק המעליות השתכלל באופן ניכר בעשורים האחרונים. הצורך לספק את המענה המדויק לדרישות של כל לקוח פרטי או מסחרי וכן רף הציפיות שעומד בקנה אחד עם רמת החיים שהולכת ועולה ללא הרף, הובילו ליצירת מעלית פחות שגרתית הלא היא מעלית שקופה. מדובר על אופציה מעניינת ביותר אשר היתרונות הבולטים בה הם כמובן שקיפותה והאסתטיות שלה. השימוש במעלית שקופה הוא ללא ספק חוויה מיוחדת, בייחוד עבור אנשים שחוששים לעלות במעלית השגרתית בשל העובדה שהם מרגישים שהיא סוגרת עליהם והדבר יוצר להם תחושה של מחנק. המעלית השקופה מאפשרת גם לאנשים שחוששים ממקומות סגורים להיכנס אליה שכן, היא אמנם מהווה מקום סגור, אך היא יוצרת אשליה של מקום פתוח שממנה ניתן לראות את כל המרחב החיצוני.

התקנת מעלית שקופה מחייבת תשומת לב להיבטים התפעוליים וההנדסיים וזאת כדי להגיע לתוצאה הבטוחה והאיכותית ביותר. התקנת מעלית שקופה יכולה להיות הן בבנייני דירות ובתים פרטיים מעוצבים והן במתקנים ציבוריים בעלי צביון יוקרתי מסוים כמו בתי מלון, בנייני משרדים וכו'. מעלית מעין זאת היא ללא ספק מעלית מיוחדת ולא שגרתית אשר מעלה את ערך הנכס. מעלית מעין זאת יכולה להשתלב בצורה נפלאה בעיצוב מושקע של כל בית, ככל מעלית ביתית. המעלית השקופה ניתן למצוא גם במרכזים מסחריים או בקניונים. היא מאפשרת להשקיף על חנויות שונות ועל ההתרחשויות במקום גם כאשר מצויים בתוכה וכך החוויה של המבקרים במרכז המסחרי או בקניון היא טובה וחיובית יותר.

ניתן כאמור למצוא את המעלית גם במשרדים יוקרתיים. המעלית השקופה משדרת אסתטיקה ויוקרה במשרדים מעין אלה וללא ספק מהווה אטרקציה עבור הלקוחות שמגיעים למשרד.

למעלית שקופה יתרונות רבים. היא מאפשרת לנוסעים בה לראות את הסביבה לאורך כל זמן הנסיעה וגורמת להם תחושה נעימה יותר. הקומות העולות והיורדות נראות בפניהם וכך הם יכולים לדעת מתי בדיוק הם יגיעו לקומה הרלוונטית להם. המעלית מעניקה תחושה של שליטה לכל אדם שהנסיעה במעלית היא דבר שקשה לו. כמובן שאם קיים פחד גבהים החוויה תהיה קצת פחות נעימה.

תהליך התקנת מעלית שקופה

התקנת מעלית שקופה היא פרויקט שחייב להתבצע תוך הקפדה על קשב מוחלט לצרכים של הלקוחות והעדפותיו. התקנת מעלית שקופה לבית תדרוש ראשית קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית והוועדה המקומית. אם מדובר על בניין שבו אין פיר מעלית, יהיה צורך להתחיל מהתחלה את תהליך יצירת פיר המעלית, דבר שידרוש כמובן עבודה יסודית ומורכבת יותר. אם הייתה קיימת מעלית במבנה, קיים גם פיר מעלית ועל כן, בהתאם לפיר ניתן להרכיב את המעלית השקופה. ההתקנה של המעלית צריכה להתבצע על ידי שימוש בזכוכית חזקה ואיכותית שתבטיח כי המעלית בטוחה לשימוש ואיננה מהווה סיכון כלשהו לנוסעים בה. כיום ניתן להתקין מעליות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות שהופכות את עבודת ההתקנה לקלה, מהירה ונוחה יותר. יש צורך לוודא כי דגם המעלית עומד בכל התקנים המחמירים ביותר.

לאחר התקנת המעלית יש צורך לדאוג לתחזוקה ולבטיחות של המעלית. כדי לשמור על רמת בטיחות גבוהה יש לתחזק אותה בצורה שוטפת על ידי הזמנת בודק באופן תדיר. על פי החוק בישראל יש לערוך בדיקת בטיחות של המעלית אחת לשישה חודשים.

לפרטים נוספים על בניית מעלית שקופה צרו קשר באתר או בטלפון: 077-8047865