תכנון מעלית בבית פרטי

תכנון מעלית בבית פרטי דורשת היכרות עם הדרישות הרגולטוריות, הצרכים ההנדסיים וההיבטים האסתטיים של כל בית. מעבר לכך, משום שמעלית חיצונית עלולה להיחשב כתוספת בנייה ולפגוע במרקם העירוני הרגיש, כדאי לוודא תחילה שאכן יש לכם את אישורי הבנייה הנחוצים. אם אתם עוסקים באדריכלות ובעיצוב פנים ואתם תוהים כיצד מתכננים מעלית לבית פרטי, המאמר הבא הוא בשבילכם.

לפרטים נוספים על תכנון מעליות בבית פרטי צרו קשר באתר או בטלפון: 077-8047865

האם אפשר להוסיף מעלית בכל מבנה?

חשוב מאוד להבין כי לא בכל מבנה ניתן להוסיף מעלית חדשה. למרבה הצער ישנם בתים שבהם הוספה של מעלית תסכן את היציבות של המבנה והסיבה לכך היא פשוטה: ישנם מבנים שאין להם תשתית הנדסית מתאימה לתמיכה במעלית כבדה וחציבה של פיר חדש עלולה למוטט את היסודות של אותם מבנים, בדרך כלל מדובר על בתים ישנים אשר לא נבנו בכדי לעמוד בתוספת בנייה שכזאת ושתוכנית המתאר שלהם לא חזתה את השינויים הארכיטקטוניים של השנים האחרונות. כמובן שניתן לתכנן מעלית גם למבנה שמצוי בהליכי תכנון ובנייה. כלומר, אם אתם בונים בית חדש ואתם מעוניינים מראש לשלב בו מעלית, ניתן לתכנן זאת מראש בתוכניות הנוגעות למבנה.

האם כדאי לבחור במעלית פנימית או חיצונית?

ההמלצה כיום כאשר מדובר על מעלית לבית פרטי היא לבחור במעלית פנימית. מעבר לאספקטים הוויזואליים שעומדים במרכזה של בחירה במעלית פנימית, ישנן סיבות אובייקטיביות רבות לבחירה במעלית מעין זאת. מעלית פנימית לא תדרוש קבלת אישור מהשכנים או לעמוד בפני תביעות מצד הרשות המוניציפלית שבה אתם מתגוררים וזאת משום שתכנון מעלית חיצונית דורש הגשת בקשה להיתר בנייה ועל כן, עבור בתים רבים מעלית פנימית מהווה את הפתרון הטוב והיעיל ביותר. מעלית פנימית מהווה כמובן מעלית נוחה יותר ודקורטיבית יותר עבור בתים פרטיים, דבר נוסף שבגינו כדאי לבחור דווקא בה על פני מעלית חיצונית.

אלו אישורים נדרשים לתכנון מעלית בבית פרטי?

כדי להקים מעלית חיצונית חדשה למבנה, יש צורך להגיש בקשה להיתר בנייה ולקבל את הסכמתה של הרשות המוניציפלית לשינויים במבנה. במקרים שבהם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תמצא השגות משמעותיות ביחס לתוכניות הבנייה הראשוניות, לא יהיה אפשרי להשיג את הזכאות המתאימה ועל כן, במקרים האלה ההמלצה תהיה לשדרג גרם מדרגות קיים. במידה ויש אישורים למעלית המדוברת יש להתאים אותה למרקם העדין של המבנה כולו ולקונספט הדקורטיבי של הבית ולבצע התאמות ברמה העיצובית תוך שמירה על המוטיבים הקיימים. מעבר לכך, חשוב מאוד לבצע בדיקות לתשתיות הקיימות על מנת לוודא שהמבנה חזק מספיק.

מי מפקח על התקנת מעלית בבית פרטי?

הפיקוח על התקנת מעליות צריך להתבצע על ידי איש מקצוע בתחום המעליות שיודע מהם התקנים הנדרשים לכל סוג מעלית, כיצד צריך לתכנן אותה מבחינת המידות שלה, מהו המשקל שהיא יכולה לשאת בה, מאיזה חומרי גלם יש לבנות את המעלית ועוד. בסופו של דבר חשוב מאוד לוודא כי המעלית מתוכננת ונבנית בצורה תקינה ובטוחה בהתאם לכל התקנים וזאת כדי שהיא לא תפגע בבטיחות של האנשים המשתמשים בה. על כן, עבור פיקוח התהליך כולו יש לבחור באיש מקצוע מומלץ בעל מוניטין וניסיון רחב היקף בתחום זה.

לפרטים נוספים על תכנון מעליות בבית פרטי צרו קשר באתר או בטלפון: 077-8047865