תכנון מעליות על פי סוג המבנה

בכל פרויקט בנייה יש לתכנן נכון את המעלית, בהתאמה לתקנים המחייבים ועל פי סוג המבנה ומאפייניו הייחודיים. תכנון מעלית חדשה, בין אם בפרויקט בנייה חדש הנמצא בשלב התכנון והשרטוטים, ובין אם מתכננים מעלית חדשה לבניין קיים, מחייב ידע, ניסיון וייעוץ טכני בנושא. תכנון מקצועי מבטיח מעלית בטיחותית המתאימה באופן מושלם לסוג המבנה ולמאפייני הדיירים השוהים בו – כך מונעים טעויות תכנון וביצוע לקוי, מבטיחים מעלית נוחה ובטיחותית וחוסכים הוצאות כספיות ללקוחות.

לפרטים וייעוץ בנושא תכנון מעליות על פי סוג המבנה צרו קשר באתר או בטלפון: 077-8047865

כיצד מתאימים מעלית חדשה לסוג המבנה ולמיקום שלה בבניין?

תחום המעליות הולך ומשתכלל עם הזמן וכיום יש טכנולוגיות חדישות בענף המבטיחות מעליות נוחות, בטיחותיות, מהירות ונוחות יותר לתחזוקה. יש סוגים שונים של מעליות הנמכרות בהצלחה בשוק הישראלי, הסוגים השכיחים ביותר של מעליות לבנייני מגורים, מסחר ותעשייה הם מעלית הידראולית, מעלית חשמלית ומעלית MLR, ויש גם דגמים של מעליות משא במגוון גדלים, מהירויות וטכנולוגיות.

ראוי לציין כי בחירת סוג וגודל המעלית למבנה מוכתבת משיקולים הנדסיים וארכיטקטוניים. ברוב המקרים האדריכל שמתכנן את המבנה ואחראי על פרויקט הבנייה בוחר את סוג וגודל המעלית המתאימה ביותר לבניין, כאשר שיקולי בחירת המעלית מושפעים בין היתר גם מעלויות המעלית והתקנתה, העדפות של הדיירים המתגוררים בבניין, גודל תא הנוסעים הנדרש והמתאים ביותר למבנה, מהירות התנועה, הוצאות חשמל ותחזוקה ועוד.

אם מתכננים מעלית למבנה חדש, האדריכל יתכנן את הפיר וחדר המכונות בתוך המבנה, ויש גמישות בנוגע לבחירת המראה החיצוני והפנימי של המעלית ותא הנוסעים. כאשר מתכננים מעלית למבנה קיים, השיקולים ההנדסיים מכתיבים את בחירת סוג המעלית ומאפייניה, ויש לקבל החלטה בשיתוף הדיירים האם לתכנן פיר ייעודי בתוך המבנה או להתקין את המעלית מחוץ למבנה, עם כל החיזוקים הנדרשים.

מעלית הידראולית – מעלית אמינה ואיכותית המתאימה לבניינים של עד 6 קומות. המעלית ההידראולית מהירה ונעה במהירות ממוצעת שלך 0.62 מ' לשנייה, היא מבוססת על מערכת הידראולית עם בוכנות, משאבה חשמלית המותקנת בארון או בחדר מכונות ומנוע אמין הממוקם במעלית עצמה ולא בפיר. היתרון המרכזי של מעלית הידראולית הוא תא נוסעים גדול, אין צורך בפיר למעלית ובחדר מכונות והיא מסוגלת לשאת יותר משקל.

מעלית חשמלית – מעלית חשמלית מתאימה לכל המבנים, לרבות בניינים גבוהים. היא פועלת באמצעות מנוע וגיר חשמליים המותקנים בחדר מכונות, והתנועה נוצרת באמצעות גלגל ההינע וכבלי הפלדה, כאשר כבל אחד מחובר למשקולת. 

מעלית MRL – מעלית איכותית ואמינה ללא צורך בבניית חדר מכונות, המנוע מותקן בחלק העליון של פיר המעלית והיא פועלת באמצעות מנגנון יחסית דומה למנגנון להפעלת מעלית החשמלית, סוג זה של מעליות מתאים מאוד בפרויקט להוספת מעלית לבניין קיים.

איך לתכנן מעלית למבנה מגורים בהשוואה לתכנון מעלית לבית פרטי או לבניין מגורים?

קיים הבדל משמעותי בין תכנון מעלית לבית פרטי או לדירה בת שני מפלסים או יותר לבין התכנון הנדרש למעלית לבניין מגורים או משרדים גבוה, ולמבנים מסחר ותעשייה יש לתכנן מעליות גדולות וחסכוניות. את המעליות השונות חייבים לתכנן על פי תקנות התכנון והבנייה ובהתאמה לתקן הישראלי 2481. מעלית לבית פרטי מחייבת עיצוב אלגנטי, אפשר לתכנן פיר דקורטיבי עם חלונות וחיפויים מרשימים.  

מה נדרש כדי לתכנן מעלית משא והאם יש נהלים
ייעודיים לתכנון מעליות משא?

תכנון מעלית משא חייב להתבצע על ידי מהנדסים מוסמכים ובעלי ידע וניסיון בתחום. תכנון מעליות משא חייב להיעשות על התקן הישראלי ת"י 2481 חלק 31. המעלית חייבת לעמוד בדרישות הבטיחות לבנייה ולהתקנה של מעליות להובלת משא בלבד, וניתן לתכנן מעלית הידראולית או חשמלית, ולרוב יש לדאוג גם לגישה מוגבלת להפעלת המעלית להובלת משא.

לפרטים וייעוץ בנושא תכנון מעליות על פי סוג המבנה צרו קשר באתר או בטלפון: 077-8047865