חשיבותה של מערכת בקרת כניסה למעלית

חברות וארגונים גדולים החלו להבין את חשיבותה של מערכת בקרת כניסה למעלית המאפשרת להם לוודא שתנועת האנשים בבניין תהיה בטוחה, יעילה וחלקה. המטרה היא לשדרג את הבניין למבנה חכם וליישם פתרונות מתקדמים טכנולוגית המבטיחים תנועה חלקה של האנשים בבניין. הטמעת מערכת הבקרה הייעודית למעלית, בעיקר במבני תעשייה ובבנייני משרדים, משפרת באופן משמעותי את היעילות, הביצועים והנוחות, ובנוסף היא משדרגת את חוויית הלקוחות ושאר המשתמשים במעלית.

חשוב לציין כי מערכת בקרה כניסה מתקדמת וחכמה למעלית מהווה שיפור משמעותי בהשוואה למערכות הבקרה הקונבנציונליות המותקנות כיום במעליות השונות. מערכת בקרה סטנדרטית וקונבנציונלית מסוגלת לזכור רק את כיוון הנסיעה הרצוי, והיא אינה מסוגלת להגביל את כמות הנוסעים או למנוע מנוסעים מסוימים לעצור בקומות ייעודיות שהם אינם מורשים להגיע אליהן. המערכת המתקדמת כוללת הרשאות לעובדים ולמשתמשים במעלית המותקנת בבניין, היא מנטרת את הפעילות, שולחת חיווים והתראות בהתאם לצורך ומענקה שכבת הגנה נוספת המבטיחה בקרה ופיקוח על תנועת העובדים בבניין.

מה החשיבות הביטחונית של ניהול מערכת בקרת כניסה למעלית בנייני משרדים?

מערכת בקרת כניסה למעלית היא פתרון יעיל ובטיחותי מאחר ורק אנשים מורשים יכולים להזמין את המעלית. יש מערכות מתקדמות יותר המאפשרות שליטה מלאה בעצירת המעלית בקומות השונות הקיימות בבניין, כך ארגונים וחברות יכולים לנהל הרשאות לעובדים ולמבקרים בבניין המשרדים או במבנה התעשייתי, ויש אפשרות להקצות הרשאות לכל עובד או מבקר ולאפשר לו לעצור רק בקומות שהוא מורשה לבקר בהן.

פתרון זה משדרג באופן משמעותי את ההיבט הביטחוני, מאחר וניתן למנוע מאנשים שאינם מורשים להגיע אל קומה ספציפית. יש אופציה חשובה במערכת הבקרה החכמה שמאפשרת חיבור לרשת וכך מתאפשר ניהול מלא של המשתמשים, כולל אפשרות להגדיר קבוצות הרשאה לפי שעות וימים. כמו כן, ניתן להגדיר הרשאה לפי תגי קרבה על מנת לאפשר למשתמשים להגיע רק לקומות ספציפיות בבניין ולהגביל אותם מכניסה לקומות מסוימות במבנה

כיצד ניתן להרכיב מערכת בקרת כניסה במעלית קיימת?

חשוב לציין כי ניתן להתקין מערכת בקרת כניסה למעליות חדשות ולמעליות קיימות. הטמעת המערכת פשוטה ומהירה יחסית, יש מערכות מתקדמות וחכמות המתממשקות עם מערכות בקרה נוספות המותקנות בבניין, למשל מערכת בקרה כניסה לבניין המשרדים, שערי כניסה, מערכת בקרה על דלתות וחניונים ועוד.
כדי להרכיב את המערכת במעלית קיימת יש לבחור את הבקר העונה על צורכי הארגון או החברה, ניתן להתקין את הבקר בתנאי חוץ מאחר והוא עמיד בפני מים ופגעי מזג האוויר. בהתאם לסוג המערכת מתקינים גם חיישנים, קורא כרטיסי קרבה (למערכת בקרה מסוג RFID) ואמצעים נוספים בהתאם לצורך.

אמצעים קיימים על מנת לנהל מערכת בקרת כניסה למעלית?

קיים מגוון של מערכות בקרת כניסה למעלית, ישנןמערכות פשוטות יחסית המתאימות בין היתר למבני תעשייה ולבניינים שיש בהם מעלית משא, וישנן מערכות מתקדמות המומלצות למעליות נוסעים בבנייני משרדים ובמבנים תעשייתיים גדולים.

כדי לנהל את מערכת הבקרה למעלית ניתן לבחור אמצעים טכנולוגיים שונים לזיהוי המשתמשים ולהגדרת ההרשאות עבורם. האמצעים היעילים ביותר הם תגי זיהוי RFID (קרבה), טביעת אצבע (אמצעי ביומטרי), זיהוי פנים, לחצנים בטכנולוגיית IR וכו'.
כאשר עובד בחברה או אורח המבקר בבניין בו נמצא הארגון מעבירים או מקרבים את תג הזיהוי לקורא המותקן בכניסה למעלית מתבצעות מספר פעולות באופן אוטומטי לחלוטין:

• בדיקת ההרשאה של הקומות אליהן המשתמש רשאי להגיע.
• זימון המעלית הקרובה והזמינה ביותר.
• שליטה בלחצני הקומות לפי ההרשאה, המשתמש יכול להגיע רק לקומות המורשות עבורו
• לחיצה על לחצן קומה ללא הרשאה שולחת התראה לאחראי בבניין.