מה ההבדל בין מעלית למעלון?

רבים בוחרים כיום להתקין בביתם הפרטי מעלון או מעלית. מה ההבדל בין ביניהם? מה עדיף לבחור מבניהם? ריכזנו מספר נקודות חשובות, רגע לפני שבוחרים.
ישנם מספר סיבות להתקנת מעלית או מעלון לבית פרטי:
• נגישות
• מחשבה לעתיד
• בניית בית חדש עם מספר קומות
תהיה הסיבה אשר תהיה, הוספת מעלית או מעלון לבית פרטי מהווה פתרון מושלם לכל אחד, בין אם זה מסיבה בריאותית או נגישות ובין אם זה לצורך של חושבים על העתיד או מעוניינים להוסיף מעט יוקרה וסמל סטטוס.

אז מה זה מעלית?

מעלית בבסיסה הינה מתקן הרמה (הידראולי או חשמלי) המשמש להעלות מספר אנשים בו זמנית או משאות בין הקומות. המעלית על פי רוב מופעלת ע"י מנוע חשמלי.

ומה זה מעלון?

מעלון הינו מתקן הרמה (הידראולי או חשמלי) המיועד כפתרון נגישות בעיקר אבל משמש להעלות מספר מצומצם יותר של נוסעים ובעיקר מיועד עבור בתים פרטיים. המעלונים על פי רוב מופעל ע"י יחידה הרמה הידראולית.

מה ההבדל ביניהם?

קיימים מספר הבדלים בין שני מתקני ההרמה, אנו נפרט את חלקם, בעיקר משום שזהו מידע המיועד לבעלי בתים פרטיים ולכן ברוב המקרים אנו נמליץ על המעלון לבית פרטי או בשמו השני מעלית לבית פרטי.

מהירות נסיעה: מעלית חשמלית נוסעת במהירות של כ- 100 ס"מ (1 מטר) בשנייה ועד למהירויות של כ- 9 מטר בשנייה. ואילו מעלון נוסע במהירות של 15 ס"מ בשנייה. נשמע כביכול איטי, אך לשימוש ביתי זה די והותר.

מידות תא ומידות פיר: למעלית ישנן מידות סטנדרטיות שברוב המקרים לא ניתנות לשינוי, לעומת זאת למעלון של עדן מעליות קיימות מידות הניתנות לשינוי ( ע"פ המידות האפשריות של התקן הישראלי). אחד היתרונות שלנו כחברה הינה להתאם את מידות תא המעלון לניצול מקסימלי של מידות הפיר של המעלון.

עלויות: המחירים משתנים לפי סוג ודגם המעלית וברוב המקרים מעלית תהיה יותר יקרה ממעלון לבית פרטי.

נראות / עיצוב: פה אין כמעט הבדל, כהיום ניתן לעצב את המעלית או המעלון לפי ראות עיניכם. אין כמעט גבול לעיצוב או לדרישות המעצבים והאדריכלים. למעשה, המעלון בצורה הטכנית שלו נירא בדיוק כמו מעלית רגילה שכולנו מכירים.

צוות המומחים שלנו יתאימו לכם את המוצר שמתאים לכם ויילוו אותכם מיום הצעה המחיר ועד למסירת המעלית או המעלון. עדן מעליות מתמחה בהתקנה ושירות של המעליות ומעלונים. ועל פי רוב אנו נמליץ להתקין מעלון. עדן מעליות תדאג לפתרון איכותי ומקצועי וצוות מומחים שלנו בעל ניסיון של מעל ל-25 שנה. שילווה אתכם לכל אורך התהליך. זאת תוך שנקפיד על מתן יחס אישי והתייחסות מעמיקה לצרכים השונים ולמסגרת התקציב שעומד לרשותכם.