כל מה שצריך לדעת על ביטוח מעלית

כל מוצר וכל מתקן יכול להתקלקל מסיבות רבות, וכשמדובר בכלי ניידות משמעותי כמו מעלית – רצוי מאוד לבטח אותו. למרבה הצער המעלית יכולה להתקלקל מסיבות רבות, החל מחלפי שהתבלו וכלה בתקלות חשמל או הצפה. המערכת המורכבת משלל מערכות, החל ממערכות חשמל, בקרה ואלקטרוניקה, ולכן התקלות במעלית יכולות להיות מגוונות. ביטוחי מעליות כוללים בדרך כלל כיסוי עבור תקלות משמעותיות, חלחול מים למערכת, אסון או אובדן חיים, החלפת מעלית במקרה של בעיה בטיחותית ועוד.

ביטוח מעלית ביתית – במה הוא כרוך, כיצד יש להוסיפו לביטוח הבית?

ניתן לראות כיצד יותר ויותר אנשים מבינים שבניית מעלית בבית פרטי הינה הכרחית, במיוחד אם מתבגרים עם השנים ובבית יש יותר מקומה אחת. בתים גדולים בהם קיים ביטוח דירה או ביטוח תכולה וביטוח צד ג' יוכלו להוסיף הרחבה נוספת לביטוח המעלית. מדובר על תוספת לביטוחים הקיימים וכמובן שניתן לבטח רק את המעלית באופן נפרד. ההרחבה מתבצעת על ידי פנייה לחברת הביטוח ובקשה להוסיף את ביטוח המעלית.

ביטוח מעליות ציבוריות

בבנייני מגורים ומבני תעשייה יכולה להיות מעלית אחת או שיכולות להיות כמה מעליות, בעיקר במבנים בהם התנועה רבה לאורך היום. במבנים מסחריים, במחסנים ומפעלים תותקן לרוב גם מעלית משא אותה ניתן להתאים על פי הצורך והשימוש הספציפי. מעלית משא בדרך כלל תהיה גדולה יותר ממעלית רגילה, הפתחים שלה יהיו רחבים יותר והיא יכולה לשאת משקלים גבוהים בהרבה מהמעלית הרגילה. כמו כן, למעלית אפשרות נעילה עם מפתח כדי שרק המורשים לעשות בה שימש יוכלו להיכנס אליה.

בין אם מדובר על מקום ציבורי ובין אם על בניין המגורים – ישנה חשיבות רבה לרכישת ביטוח מעלית, וזאת כדי להבטיח את הכיסוי הביטוחי עבור כל מי שיעשה שימוש במעלית. במסגרת פוליסת הביטוח לבניין המשותף יש לרכוש את הכיסוי עבור המעלית. במקרים מסוימים חברת האחזקה כוללת את הביטוח במסגרת ההסכם מולה וכדאי לבחון סעיף זה לעומק ולראות מה כולל הכיסוי, כך גם במעליות ציבוריות מסחריות.

כדאי לדעת כי ברוב המקרים ביטוח המבנה לבית המשותף יכלול בתוכו את סעיף ביטוח המעלית אך יש לקרוא את האותיות הקטנות – יש לבדוק מה כולל הכיסוי, האם הוא כולל פגיעה בנפש, האם הוא כולל כיסויים נרחבים למקרה של פגיעה במעלית והאם הוא כולל את עלויות התיקונים וסבסוד התיקונים במקרים של תקלות משמעותיות ועוד.

מה עוד כדאי לדעת על ביטוח מעלית?

לכל בית משותף, בין אם מדובר על בניין משרדים ובין אם בניין מגורים מומלץ לרכוש ביטוח מעלית וזאת כדי להבטיח כיסוי ביטוחי במקרה של פגיעה בתוך המעלית. אנשים רבים עושים שימוש במעלית והאחריות עבור המעלית הנה על בעלי הדירות בבניין או בעלי הזכויות בנכס הציבורי. כדאי לדעת שהאחריות על המעלית והתיקונים בה הנה על הקבלן שבנה את הבניין בשנה הראשונה לאחר הבנייה, לאחר מכן הכדור עובר לידיים של בעלי הבניין והביטוח יכול להיות מקיף במיוחד או כללי.

כשאנו מדברים על ביטוח כללי, אנו למעשה מדברים על כיסוי למקרה של פגיעה מהמעלית או חלילה אובדן חיים, ועל כיסויים הקשורים לתחזוקת המעלית השוטפת. ניתן להוסיף לכיסוי זה כיסויים רבים נוספים המתייחסים לביטוח נזק עקיפי למעלית. מדובר אמנם על ביטוח לא זול, אך בעידן של היום יש לבצעו כדי להבטיח את הכיסוי לכל מקרה של פגיעה או תקלה במעלית.