ניהול בקרת כניסה למעלית

חברות, ארגונים ועסקים נמצאים בחיפוש מתמיד אחר פתרונות בקרה שיסייעו להגביר את האבטחה באזורים שונים שמצריכים זאת, בין אם מדובר באזורים רגישים יותר בעסק הדורשים אישור או אבטחה ובין אם עבור בקרה מתמדת אחר מי שעושה שימוש במעליות לקומות השונות במבנה מטעמי אבטחה. מערכת הבקרה מאפשרת שליטה מלאה שהופכת את העבודה במבנה ליעילה ובטוחה יותר, תוך הפיכת המבנה עצמו למשודרג, חכם ובעל פתרונות דיגיטליים. המערכת מהווה שיפור בכל הליכי העבודה והיא כוללת הרשאות לעובדים תוך ניטור הפעילות ושליחת התראות להגנה במידת הצורך. אז איך זה בדיוק עובד וכיצד נוסיף את המערכת למעלית קיימת? כל התשובות בהמשך.

בקרת כניסה למעלית מהדור החדש

בקרת כניסה למעלית מהדור החדש היא לא מה שאנחנו מכירים מהעבר. פעם העובדים היו מעבירים כרטיס והמעלית הייתה נפתחת, אבל למעשה כל אחד היה יכול להחזיק באותו כרטיס ולכן הגישה הייתה במידה מסוימת פרוצה. כשמדובר על משרדים ומתקנים רגישים בהם יש צורך לאפשר גישה מוגבלת באמצעות המעלית, הצורך בבקרת הכניסה מהדור החדש עולה. מערכות אלה מאפשרות לאנשים מסוימים בלבד להזמין את המעלית, הן מאפשרות להשיג שליטה מלאה על תנועת המעליות ולאפשר הרשאות מבוקרות לעובדים מסוימים ולבצע דילוג על קומות מסוימות.

ניתן לעשות שימוש בקודן כניסה עם סיסמה, ניתן להוסיף אבטחה נוספת של קורא קרבה לקודם בו המערכת קולטת את ההתקרבות ופותחת את המעלית, ישנן מערכות בקרה ביומטריות בהן לא ניתן להעביר פרטים מאדם אחד לשני ורק אנשים מורשים ביומטרית יוכלו לבצע כניסה למקום, למשל על ידי קריאת טביעת אצבע או קריאת תווי פנים. יש לכל אחת מהדרכים הללו יתרונות וגם כמה חסרונות, לכן יש לבצע התאמה מדויקת על פי צרכי העסק תוך הסתכלות מעמיקה על הפרטים והיתרונות של כל מערכת.

היכן ניתן למצוא מעליות חכמות המבוססות על בקרת כניסה למעלית?

חברות שונות במשק מציעות כיום התקנת מעליות חכמות המבוססות על מערכות בקרת כניסה המציעות פתרונות לכל סוגי החברות והארגונים, החל מעסקים קטנים עם מידע רגיש וצורך בהגבלת כניסה לאזורים מסוימים ועד למפעלי ענק וארגונים ביטחוניים הזקוקים לאבטחה מקסימלית.

החברות המספקות את השירות מספקות גם מגוון פתרונות טכנולוגיים מתקדמים שיסייעו להגביר את האבטחה בעסק, למשל פתרונות גישה אלחוטיים המאפשרים לשפר את האבטחה הקיימת או לבניית מערכת גישה ייחודית בפני עצמה באופן מאובטח בענן תוך אפשרויות מתקדמות שונות כגון ניהול למורשים באמצעות בקרת גישה שניתנת באפליקציה.

התקנת מערכת בקרת כניסה למעלית קיימת

הפתרונות הטכנולוגיים הקיימים כיום מאפשרים גם את התקנת מערכת הבקרה על גבי מעליות קיימות, באופן פשוט ומהיר, שגם חוסך לא מעט כספים עבור מי שלא מעוניין בשינוי גדול מידי או בהוצאות הכרוכות בהתקנת מעליות שהמערכות מותקנות בהן מלכתחילה. בראש ובראשונה יש צורך לבחור את הבקר המתאים ביותר לצרכי הארגון, ניתן להתקין אותו בכל תנאי מזג אוויר ולכן הוא גם מתאים למעליות חוץ. קיימות מערכות פשוטות יותר שמתאימות למעליות משא ולמבני תעשייה, וקיימות מערכות מתקדמות יותר שמתאימות למבנים תעשייתיים גדולים במיוחד ואף לבנייני משרדים. יש צורך לבחור את האמצעים הטכנולוגיים שבאמצעותם תינתן ההרשאה לכניסה והחברה תדאג להטמיע, לעדכן ולהדריך כיצד לעשות שימוש במערכת.